UV osvit PCB přes LCD

Petr Labaj labaj na volny.cz
Sobota Květen 9 02:27:40 CEST 2020

Hodně mě láká zkusit osvit tišťáků pomocí "interaktivní" masky, tvořené LCD.
Prostě na tišťák s fotoresistem položit LCD zobrazovač s odmontovaným
podsvitem
a prosvítit to pomocí externího zdroje UV.

Podobně dneska fungují 3D tiskárny s technologií SLA. Asi nejznámější
zástupce
je Anycubic Photon
https://www.anycubic.com/products/anycubic-photon-3d-printer
Jsou to tyhle displeje:
Originál:
https://www.anycubic.com/collections/accessories/products/2k-lcd-screen-quad-hd-for-photon
Aliexpress:  https://www.aliexpress.com/item/32816909184.html

Nezkoušel to prosím už někdo z vás?
Případně není tady někdo, kdo nějakou LCD SLA tiskárnu má a zkusil by to
(nebo
umožnil vyzkoušení)?

Ty displeje mají aktivní rozměr cca 68x120mm, takže na malý tišťák by to
stačilo.
Pro větší by se to dalo doplnit CNC posuvem.
Rozlišení je 2560x1440 bodů, což dává kolem 540 DPI. To už by mohlo být
slušně
použitelné.

Docela velkou nejasnost ale mám ve fungování toho LCD. Jestli to správně
chápu,
tak nedílnou součástí je matice barevných filtrů. Takže fyzických
subpixelů je
v jednom směru trojnásobek, pro každou barvu RGB jeden.
Jak to ale pak funguje s tím externím průsvitem pomocí UV? To by znamenalo,
že svítí jen modrý subpixel? Takže při ideálně ostrém nasvícení by byl
výsledek
"tečkovaný"? Nebo snad ty barevné filtry jsou pro UV průsvitné?

Právě kvůli této nejasnosti mám trochu strach do toho jen kvůli pokusu
vrazit
dost peněz. A proto tento zdvořilý dotaz/prosba, jestli podobnou tiskárnu
nemáte někdo doma. Možná by to bylo při rozsvícení testovacího obrazce vidět
i silnější lupou (mikroskopem pak určitě).

Díky předem za případné informace.
PL