[OT] Cyklo - vrzajici brzdy

Stanislav Šmejkal smejkal na smejkal.com
Pátek Květen 8 12:30:46 CEST 2020

Jako jeden z mnoha správců komonikací k tomu mohu říct toto:

Taková mapa neexistuje a existovat nemůže protože přístupnost komunikací
se často mění a navíc většina záznamů o komunikacích a většina
dopravního značení na místních komunikacích je umístěna v rozporu se
zákonem.

Evidence komunikací má podle zákona centrálně existovat, ale ten systém
dosud neexistuje, i když je v zákoně více než 13 let
(http://portal.dopravniinfo.cz/centralni-evidence-pozemnich-komunikaci/cepk).

Důvodem je neochota ministerstva dopravy pracovat a zároveň neochota
správců mít v databázi údaje, protože pak by nešlo jen tak zaasfaltovat
bez stavebního povolení prašnou cestu, rozšířit silnici, ideálně na
okolní pozemky a podobné chuťovky, již se jako správci dopouštíme.
Zrovna tak nejsou za 30 let vyřešeny majetkoprávně pozemky pod
komunikacemi a nikomu se do toho nechce. Takže komunikace se vesele
užívá a čeká se na ... já ani nevím na co - vyvlastnění, pronájem,
výkupy ...

Ted dopoledne jsem zrovna odcházel jeden soukromý pozemek, který bude
zaplocen, po okraji vede turistická zančka, která má vést vedle v lese,
přes pozemek si dost lidí jezdí ...

Takže to s tou evidencí cyklostezek vidím dost skepticky.

Standa