[OT] Cyklo - vrzajici brzdy

Václav Ovsík vaclav.ovsik na gmail.com
Čtvrtek Květen 7 08:06:45 CEST 2020

On Thu, May 07, 2020 at 07:50:15AM +0200, Hynek Sladký wrote:
> Mozna to je jednodussi typ brzdy? 'Bezne' spaliky, ktere znam, maji takove
> nesymetricke nebo oble podlozky, ktere dovoluji urcity stupen volnosti pri
> dorovnani spaliku - viz napr.
> https://www.global-sport.cz/editor/image/eshop_products/kc-423153B_l.jpg

Přesně tak. Jsou tam dva páry podložek, kdy každý pár má kulovou plochu.
Měly to tak i špalíky za 20Kč pár, které jsou kupoval snad před 10 lety
v Heposu v Plzni. Jeden pár se dá z jedné strany úchytu a druhý z druhé
strany úchytu špalíku. Než se matka dotáhne, tak lze špalík různě
naklánět. Je to docela pakárna, protože při utahování se to různě hne,
takže si s tím člověk musí chvíli hrát. Alespoň nešika jako já jo. :-)
Fakt se musí dát aby dosedaly šikmo, jinak to píská.
--
Zito