[OT] Cyklo - vrzajici brzdy

Středa Květen 6 07:18:42 CEST 2020

Měl jsem favorita, koupil mi ho táta, když mi bylo tak 13 (+ - 2
roky). Dneska to hodnotím jako hrozný kolo. Možná to bylo i tím, že v
tom cyklosportu ho poskládali z dílů. Brzdy na hovno, navíc se zadní
nedala seřídit, protože takové to šroubovací tam nebylo, jen pevný
díl. Čelisti se musely zmáčknout k sobě a pak utáhnout lanko a jako
kluk jsem neměl sílu, abych to udržel.

Pak se tam vysypal střed vzadu, taková ta miska se rozpadla na kusy.
To jsme vyřešili koupením nového středu a hromady drátů, abych přišel
na to, že to neumím vyplést a že vycentrovat je to nemožný. Tak jsem
tátovi šlohnul jeho náhradní zadní kolo, měl ještě jedno s jinými
převody, nevím proč.

Rychloupínáky tam ještě nebyly, takže když jsem píchnul (a to hned
několikrát), kola se hůř sundavaly.

Jo a ještě k brzdám. Nevím, jak je to možné, ale na jednom kole byly
špalíky v těch čelistech úplně nahoře, na druhém úplně dole.

Mezera mezi předním blatníkem a pláštěm byla hrozně malá, takže když
jsem dal trošku silnější pláště něž ty původní silniční, tak to furt
někde škrtalo, ať jsem to ohýbal jak chtěl.

Taky k tomu byla pumpička, kterou se to nedalo nafouknout.

Taky mě štvalo, že to má berany a že na tom sedím ohnutej. Pozdějc
jsme tam vyměnili řidítka za normální rovná, to už nastupovaly horská
kola, kde se dalo sedět jako člověk a ne jako paragraf.

Jako to kolo ještě někde mám, ale už na něm nejezdím. Pravda je, že
takové můžete nechat kdekoliv nezamčené, protože tenhle šajzedrek
nikdo neukradne.

P.K.