neutralizacia chloridu zeleziteho

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Úterý Květen 5 18:01:14 CEST 2020

Mám v garáži sadu na neutralizaci chloridu železitého. Princip je takový, že se tam sype hydroxid sodný, hustoměrem se měří hustota a také se měří pH. Až je to neutralizované, sebere se z toho měď, která se zlikviduje jiným způsobem, a roztok jako takový se může vylít do záchodu. Mohu nasdílet naskenovaný návod, který jistě mám v počítači.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

-----Original Message-----
From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Daniel Valuch
Sent: Tuesday, May 5, 2020 4:50 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: neutralizacia chloridu zeleziteho

zdravim osadenstvo,

chcel by som sa spytat ako je najjednoduchsie sa zbavit pouziteho
chloridu zeleziteho z leptania.

Videl som nieco o pridavani hydroxidu sodneho FeCl3 +3 NaOH -> Fe(OH)3+NaCl

ale tam zase vznikne zase iny hydroxid (?). Cim to najjednoduchsie
zneutralizovat aby som to mohol normalne vyliat?

FeCl3 sa sice pouziva ako koagulant v cistiarnach odpadovych vod, ale
uplne na hulvata to do odpadu nechcem vylievat :-)

dakujem,

b.