[OT] Cyklo - vrzajici brzdy

Josef Zeman jozem na volny.cz
Pondělí Květen 4 14:19:44 CEST 2020

Zdravím

No, véčkové brzdy jsem už neměl hodně dlouho. Ale stejně jako kotoučáky krásně pískají mokré nebo stačí vlhké. U kotoučů to po pár zabržděních oschne. Ráfky se tak nehřejí. Když je kolo vymrzlé, tak stačí i kondenzace. Děs byl kombinace hliníkových ráfků s nějakým druhem gumy špalíků. Normálně se vždycky trocha gumy zadřela do ráfku, čímž se znatelně zvětšila účinnost a ztichly. Ty špalky byly takové silokonovaté, nezadřelo se nic a pískaly trvale. Taky jsem prskal po výměně ráfku, když jsem předek zosmil tak, že byl na vyhození. Přední začala pískat a nedalo se toho zbavit. Ten ráfek byl taky z hlíny. Pomohl opravdu jemný šmirgl a pak omytí izákem (mám běžně při ruce). Je to laborka podobně jako s destičkama u kotoučáků.

Zeman