OT Akvárko

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Květen 1 19:38:59 CEST 2020

Dobrý den všem,

Někdy těsně než se v ČR začala řešit epidemie, jsem dostal nápad, že obnovím akvárko. Tedy ono bylo na svém místě pořád, ale několik let v něm byl jen nepronikmutelný les vodních rostlin až po klesající hladinu a malí šneci. Prostě se na něj jen svítilo.

Několikrát v průběhu týdne jsem vyměnil vodu a pak koupil 4 mečovky, 10 pavích oček a 1 velkého šneka. První překvapení bylo, když mi prodavač řekl, že toho šneka musím položit do správné polohy, jinak se neobrátí a umře.

Umírat ovšem začaly ryby. Víceméně postupně po jedné. Od té doby byly zprávy plné počtu nakažených a hospitalizovaných, karantény apod:-) Řekl jsem si, že tomu nechám volný průběh a ty co přežijí budou už OK. Na nakonec přežily 3 mečovky a 0 pavích oček. Ale všiml jsem si, že se asi nějaké ryby stihly před smrtí rozmnožit.

Konečné skóre je 8 malých mečovek, 3 malá paví očka a 3 velké mečovky. Vzhledem k černočernému lesu, který tam je, bylo přežití malých 100%.

Zajímavé je, že dokud byly velké ryby aspoň 4, chovaly se normálně. Jakmile jsem ale vylovil poslední paví očko, začaly bejt velké mečovky šíleně plaché. To umí počítat a 3 je málo?

Druhá zvláštnost je, že největší z těch malých je dost voprsklá a ráda útočí na největší dospělou. Prostě připlave a ďobne jí do boku.

PH