Linux seriovy port

Pondělí Březen 30 14:20:21 CEST 2020

Takova zasadni otazka - lze otevrit port napr. /dev/ttyS1 zaroven z vice
aplikaci? Predpokladam, ze ne ale chova se to divne jako by ano (je to
embeded system na ARM) Zase ale vzhledem k tomu, ze se rychlost a dalsi
parametry nastavuji az po otevreni, tak mi neni jasne, kdy vlastne k
fyzickemu otevreni HW portu dojde?

Je to modbus-rtu komunikace jako master, pouzivaji ji 2 aplikace, jedna
velmi sporadicky a druha by mela mit port otevreny stale (tu momentalne
ladim, ta druha je trosku black box). Zda se mi divne, ze by to
fungovalo, kazdopadne ta hlavni aplikace s castou komunikaci nekdy hlasi
chybu - bud CRC nebo neshoda cisla funkce, prijata data v bufferu
nedavaji smysl, jedine, co me jeste napada, ze by si do komunikace nejak
vzajemne kecaly...