Ot: simulace

Miroslav Mraz mrazik na volny.cz
Čtvrtek Březen 26 22:13:32 CET 2020

Aby to nevypadalo, že na školství jen nadávám, dám sem příklad, že může
mít celkem užitečné výstupy. Jak moc použitelné mohou být při výuce na
střední škole si netroufám posoudit.
http://ngspice.sourceforge.net/
je produkt University of California, který by měl být v současné době
integrován do programu Kicad. Samostatně je trochu náročnější naučit se
to používat, ale pro jednoduché obvody je rychlejší to napsat než
namalovat. Chce to cvik.
I české školství může přispět svou trochou do mlýna
http://www.agros2d.org/
je docela dobrý simulátor pro polní problémy, ale to na střední asi
nevyužijete. Ale umí třeba i teplotní pole.

Všechny simulační programy co jsem kdy zkoušel měly grafický výstup.
Dokonce i ty z 60. a 70. let minulého století, které běžely na sálovém
počítači dokázaly vytisknout nějaký graf na široký papír.

Mrazík