TL431 + optoclen ve zpetne vazbe spinaneho zdroje

Glajc Pavel pavel.glajc na del.cz
Neděle Březen 22 19:36:42 CET 2020

Kmitání může být způsobeno tím, že obvod je již mimo povolený rozsah regulace. Šel bych spíše cestou snížení počtu sekundárních závitů trafa.
Sekundární proud Vám vydrží sekundární dioda? (typ) Je třeba rovněž počítat s tím, že žárovka ve studeném stavu bere až desetinásobný proud než se vlákno zahřeje. Elektronika však na toto zareaguje. Rovněž sekundárnímu vinutí se nemusí zvýšení proudu líbit. Dost často se šetří a bývá to ošizené již pro normální provoz, natož pokud z toho chcete větší proud.
pg

----- Původní zpráva -----
Odesilatel: Pavel Kadečka (pavel.kadecka na gmail.com)
Datum: 22.03.2020 19:17
Příjemce: HW-news (hw-list na list.hw.cz)
Předmět: Re: TL431 + optoclen ve zpetne vazbe spinaneho zdroje

OK, poladil jsem ten dělič a dává mi to 13V. (Odpor před LEDkou jsem
neměnil.) Při nastavení na 12 mi připadalo že výstup kmitá, multimetr
mi ukazoval 11,8, 11,5, ... prostě výstup nebyl stabilní. 13V je OK.
Teď bych potřeboval trošku zvednout proud. Originální hodnoty byly 19V
/ 1,74A = 33W. Chtěl bych, aby to dávalo tak 2A při 12V, má to napájet
dvě halogenové žárovky (neznám jejich jmenovitý proud), jednu mi
rozsvítil zdroj 12V / 1A, jiné dva různé zdroje 12V / 800 mA se s ní
nezaply. Dobře, při 13V ty žárovky budou brát trochu víc, takže tak
2,5A, to by vycházelo na těch 33W. Když tam teď připojím obě žárovky,
zdroj se nezapne, s jednou ano.

Je tam odpor do CS (current sense), má 3R0. Pro 2,5A bych tam měl dát
4R3. Snímá to proud spínacím tanzistorem.

Shoří to?

Pavel Kadečka.

ne 22. 3. 2020 v 17:52 odesílatel Pavel Kadečka