korekce rychlosti SoftwareSerial na Attiny84

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Březen 18 07:52:48 CET 2020

Zdravim,

bez toho zeby som ten sw poznal, najdite miesto kde je to predefinovane a zmente to tam

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Petr Zapadlo
Sent: 18. marca 2020 7:23
To: HW-news
Subject: korekce rychlosti SoftwareSerial na Attiny84

Zdravím,

hraji si tady s Attiny84 a pro ladící účely posílám data ven přes SoftwareSerial. Používám rychlost 9600Bd. Attiny jede z interního rc oscilátoru.

A ten je asi trochu ujetý, na 5V jsou data víceméně nečitelná, na 2V není ani jedna chyba. Trvání rámce o 9 znacích je na 5V 9,064ms a na 2V 9,223ms.

Jde říci knihovně SWserial že je tak oscilátoru jiný?

Zkoušel jsem to přes #define F_CPU 8144000, ale to mi jen zahlásí, že redefinuji už jednou nastavenou hodnotu a jinak se nic nestane.

A doplňující dotaz, lze inicializovat SWserial jen s nastavením TX pinu?
(RX část vůbec nepotřebuji).

Díky

Petr