XC32 a pole v RAM vetsi velikosti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Březen 15 21:19:35 CET 2020

> Ale zase asi
> nebude vypisovat pøeteèení sekce.

Toto nie je uplne klasicke pretecenie sekcie. Ide o to, ze linker pre MIPS
spocita niektore section ktore maju patrit do tej skupiny "small" ci
"gp-relative". Neviem, ake su presne pravidla pre toto, v dokumentacii som
nic nenasiel a "skutocnu dokumentaciu" sa mi skumat naozaj nechce... (no
dobre, trochu som preskumal [binutils]\bfd\elfxx-mips.c, zda sa, ze su to
.lit4, .lit8, .sbss a .sdata - a tomu viacmenej zodpoveda aj obsah mapfile
ktory mi pan kolega LK poslal sukromne, ale hlbsie uz ozaj nemam chut ist)

Zda sa, ze ten -Gxx je v tomto klucovy a musi byt predany vsetkym zlozkam,
t.j. kompilatoru, asembleru (ak je explicitne pouzity) a aj linkeru - je o
tom zmienka v dokumentacii k as
https://sourceware.org/binutils/docs-2.24/as/MIPS-Small-Data.html#MIPS-Small-Data

Tych suvisiacich prepinacov v kompilatore je trocha viac
https://gcc.gnu.org/onlinedocs/gcc-4.8.5/gcc/MIPS-Options.html#index-G-1791

Ja by som skusil ten -G 0.

wek

----- Original Message ---------------

Subject: Re: XC32 a pole v RAM vetsi velikosti
   From: Miroslav Mraz <mrazik at volny.cz>
   Date: Sun, 15 Mar 2020 15:04:19 +0100
     To: hw-list at list.hw.cz

Mùže, ale patrnì vypíše nìjaké varování jako
/ld: warning: cannot find entry symbol _start; defaulting to
0000000000008000
a zaèíná mapu nulou, takže to samozøejmì nemùže fungovat. Ale zase asi
nebude vypisovat pøeteèení sekce. A pokud máte symbol _start definovaný
nìkde v programu, obejde se to úplnì bez varování. Nìjaký defaultní
linker skript tam bude vždy, nakonec když píšete program pod OS, tak se
tímhle také nezabýváte, vyprodukujete binárku jejíž kompatibilita je
urèena tìmi divnými pøedponami (jako je arm-none-eabi-).

Mrazík