XC32 a pole v RAM vetsi velikosti

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Březen 15 02:00:41 CET 2020

[preposielam]

Ahoj,

cisty projekt a main.c s jednoduchym programom

unsigned char i[100000];

void main(void) {
   unsigned char x[100];

i[0] = 0;
}

funguju bez akychkolvek problemov.

Takze procesorom to asi nebude, kompilatorom to asi nebude, takze
ostava sa pozriet do manualu k chipu na kapitolu pamat... Aha obrazok
memory map: fyzicka RAM je od 0x0000 0000 do 0x0003 ffff. Takze
ostavaju najskor nejake indexove registre a ich velkost resp.
obmedzenia. Skuste si to ale este overit sam, ci to tak je.

Ja o MIPS architektire neviem uplne vobec nic, len som naklikal
jednoduchy projekt a jednoduchy program... A vsetko funguje, tak ako
sa ocakava.

Asi sa teda nemusia vsetci ostatni diskurujuci vytesovat nad PICmi...
Ano zazil som na pohovore: programovanie v C mcu 18f47  chlapik mi
hovori: My ale robime v C s STM32... Tak som sa ho teda opytal aky je
rozdiel v programovani z hladiska C medzi 18f47 a stm32, ked v C je
algoritmus stale ten isty a treba sa naucit len periferie. Ale na to
su dnes velmi napomocne klikatka priamo od vyrobcu... Myslim, ze to
bol tiez jeden z mojich minusovych bodov na tomto pohovore, ktory cosi
hovoril o mojej vseobecnej znalosti ci neznalosti mikroprocesorov.

A.