Re: Mírnì vodivá hmota

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Sobota Březen 7 12:32:06 CET 2020

[preposielam]

Ahoj,

tak som po cca 20+ rokoch prave teraz pochopil co robili chlapci z
TUKE o poschodie nizsie... :))) Moj byvaly sef bol velky kamarat s
termokamerou a studentom na cvikach najradsej ukazoval vodou chladene
odpory. Ku technologii som sa dostal od ineho smeru, od layoutu a jeho
parazitnych vlastnosti.

Ale aby sme sa vratili ku teme, p.Hudecek nepovedal nic viac len
"vybit kondenzator 2n2/35kV"... Osobne ked vidim "kV", tak zacinam mat
respekt a vykaslal by som sa na ciernozelenu farbu,
a ostal pri tom, co sa da kupit hotove. Myslim,
ze Tesla Lanskroun a Blatna kedysi robila vsetky tie odpory a urcite
sa nejake tie 8cm na vn najdu v sortimente tiez. Treba len hladat. Ale
asi ulohou bude ten projekt z HackaDay "Co vsetko sa da urobit doma na
kolene", ktory tam bezal pred par rokmi...

A.

Na TUKE pred 25+ rokmi odporove pasty pouzivali pri vyrobe hybridnych IO
(aj, alebo hlavne, komercne). Nanasali ich ako rezistory. Material pasty
a rozmery dali hodnotu odporu. Potom to vedeli zarezmi trimovat. Nemam z
tej doby vedomost, ze by to pouzivali na VN. Pamatam si vetu "ssss,
pozor na rozlozenie stratoveho vykonu" :-)

Ak s tym pracuju stale, urcite maju velke skusenosti a stoji za to sa
ich opytat.

miro