RE: Mírně vodivá hmota

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 5 21:39:38 CET 2020

Díky, to by mohla bejt další možnost. Zatím je favoritem vodivý ABS od P. Zahradníka, teď čekám až bude přeměřen odpor. V ideálním případě se filament prostrčí skrz všechny díry a hotovo:-)

Rozhodně je pravděpodobné, že pokud se podaří jakákoli jiná varianta než voda, bude to snadno složitelné a tedy i donesitelné na listovici. Možná bych už s předstihem mohl vyhlásit challenge: Cílem je změřit výsledný průběh napětí, proudu a celkový náboj prošlý výstupem a zobrazit. Měřící zařízení musí přežít opakovaná měření a řešitel nesmí dostat bleskem:-)

PH

Od: balu
neviem ci hodnoty budu v rozsahu, ktory potrebujes, ale mozno by sa dal
pouzsit niektory z ESD materialov. Su tam tri kategorie Conductive,
Dissipative a Anti-Static. Prve dve maju pomerne nizky odpor. Mozno by
si vedel nastrihat ESD gumovu podlozku na stol (Conductive prevedenie).

Ked som onahda testoval material co sme lepili v labaku na zem, spominam
si, ze cierna spodna vrstva ESD linolea mala prave takyto odpor.