Mírně vodivá hmota

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Čtvrtek Březen 5 14:20:50 CET 2020

Dobrý den všem,

Chtěl bych nějakou mírně vodivou hmotu, ze které by šly udělat 5 cm dlouhé tyčinky (nebo naplnit do trubiček světlosti 5 mm) s odporem 100k-1M. Cílem je získat hmotové odpory uvedené hodnoty. Musí opakovaně vydržet vybití kondu 2n2/35 kV. Potřebuji něco přes 60 ks. Farnell a Digi mají takové odpory, ale jen na 20 kV imp. A drahé.

Tuha má moc malý odpor. Antistatický molitan moc velký. Našel jsem vodivou ABS strunu na tisk, to by se mi líbilo. Na více místech mají MKF-ABS F1.75, ale neuvádějí odpor - máte s tím někdo zkušenosti? Jaký řádově odpor bude mít tyčka prům. 5 mm a délka 50?

Nebo, fungovala by sádra s tuhou? Nějaké jiné nápady?

Díky,
PH