OT: repasacia olovenych aku v Pakistane

Pavel Kadečka pavel.kadecka na gmail.com
Pondělí Březen 2 08:56:06 CET 2020


Nojo, ale proč se dřív všechno opravovalo? Protože tady nic nebylo k
sehnání a na auta byly pořadníky. Extrém je Kuba, kde udržují staré
střepy za každou cenu, protože bylo embargo na dovoz aut a když ho
zrušili, dali tam zas takové daně, že si nové auto stejně nikdo nemůže
dovolit...

Kdysi se autobaterie sice daly opravit výměnou článku, ale taky se
prodávaly suché a příprava k provozu znamenala napřed zalití
elektrolytem. Dneska si autobaterii koupíte na benzínce a vyměníte s
pomocí základního nářadí.

http://www.skoda-techweb.cz/clanek.php?id=379

Auta i autodíly jsou dnes mnohem dostupnější.

Pavel Kadečka.

so 29. 2. 2020 v 21:12 odesílatel Vláďa Anděl
<vaelektronik na vaelektronik.cz> napsal:
> Jo a my na něj koukáme jak na exota. Hlavně ti starší vzpomínají na to, že opraváři opravovali a až časem se z nich stali "výměnkáři". Dřív nebyl problém třeba u dynama přesoustružit komutátor, nebo vyměnit ložisko. V "asfaltových" baterkách se běžně vyměňovaly články, což je dnes taky nepředstavitelné. Samosřejmě vyměnit článek v baterce, která je na konci životnosti, nemá obvykle smysl... Všechno je dané cenou práce, větší důvěrou v tovární výrobu. Dneska když vám v alternátoru odejde dioda, mění se v těch "lepších" servisech celý alternátor a v menších servisech vám řeknou, že to pošlou nějakému pánovi na opravu a bude to stát polovinu.
> Na Bali v Ubudu je dlouhá ulice plná řemeslných krámků. Co tam dělají - co se tam dá koupit a za kolik, je úžasné. Koupili jsme tam dvě houpačky, celkem za 900000 rupií (asi 1500 Kč). Provedené tak, že člověk žasne. To jsou ty země, kde ještě (zatím) nepřešli na konzumní způsob života.
> Anděl


Další informace o konferenci Hw-list