OT: Mikrotik VPN

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Červen 24 07:43:01 CEST 2020

Zdravim,

Ten problem je ale na 100% u providera nikede vo fw Cisco routera
ktory pravdepodobne vymenil vadny router za iny s touto chybou (neaktualizovany).
Nastavenim MTU na Win ste iba obkociroval jeho problem.
Skuste ich oslovit.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Jiri Foldyna
Sent: 24. júna 2020 1:39
To: hw-list na list.hw.cz
Subject: Re: OT: Mikrotik VPN

Dobrý večer,

problém zdá se podařilo vyřešit :-)

Pravděpodobným viníkem bylo skutečně MTU na straně klienta s Windows 7 (díky za nakopnutí kolegům Zuffovi a Simkovi). Po snížení na hodnotu
1350 pro subinterface VPN vše opět běží jako dřív.

Pokud by někoho zajímal postup, jak jsem postupoval:

1. Pomocí příkazu ping jsem určil hodnotu MTU ping IP_ADR -f -l NNNN -f parametr zakazující fragmentaci -l parametr definující délku paketu NNNN jsem měnil od 1500 dolů, dokud ping nezačal pingat :-) Defakto bych mohl k délce paketu ještě přičíst délku headeru (28?), abych dostal přesnější hodnotu MTU, ale vzhledem k nejběžnějšímu použití (dálková správa přes RDP) jsem nechtěl zbytečně dráždit hada bosou nohou a nechal jsem to jako rezervu :-)

2. Příkazem NETSH
netsh interface ipv4 set subinterface "VPN_NAME" mtu=1350 store=persistent

jsem nastavil MTU pro danou VPN.

Jediné, co mi zůstává nejasné je, co a kde se změnilo, že to bylo třeba řešit pomocí MTU.

Ještě jednou všem díky za pomoc

jf