Re: [OT] Pohyb po tmě - bylo Proudovy chranic do koupelny

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červen 22 15:18:18 CEST 2020

Dovolím si malou odbočku. Docela mi to vrtá hlavou.

Fíčko považuju za perfektní vynález, který poskytuje hodně muziky za
málo peněz.
Klidně odrbu kdejaký předpis "jak by se to mělo dělat", ale fíčko
rozhodně použiju.
Takže ho používám všude kde to jde. Ale klidně i jen jedno na celý objekt.

A teď ten dotaz: už víckrát tady i v dřívějších debatách zaznělo, jak je
důležité mít
jich víc, aby při výpadku nezhaslo světlo.
To opravdu lidem dělá takový problém orientovat se ve vlastním bytě potmě?
Navíc absolutní tma doma prakticky nikdy není. Ve městě jsou to světla z
okolí,
i na samotě bude asi většinou obloha trochu svítit.

Já se doma zcela běžně v noci pohybuju aniž bych rozsvěcoval světlo. Nechci
případně budit někoho jiného, tak prostě jdu po tmě a nemám s tím žádný
problém. Přece prostor vlastního bytu mám ve virtuální mapě v hlavě.
Takže mi stačí dotek na nějaký fixní bod, abych srovnal "souřadný systém".

Tak mě zajímá, jestli jsem divnej já, že se orientuju i bez přímé
viditelnosti.
Nebo jestli jsou naopak divní ti, co se neorientují.

Děkuji.
PL