[MECH:] Kompresor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Neděle Červen 21 18:32:15 CEST 2020

Myslím, že na dotaz neexistuje jednoznačná odpověď. Na to je napsáno příliš
málo vstupních omezujících podmínek.

Plnohodnotné řešení je si koupit běžný olejový kompresor. Ideálně aspoň
s 50-litrovou bandaskou, aby nestartoval moc často.
Nejsem jejich dealer, ale z marketových typů vychází (podle mě) velmi dobře
třeba značka Scheppach. Sám ho mám a mám i několik jiných v okolí. A ještě
jsem snad nečetl, že by si na nějaký jejich kompresor někdo stěžoval. Pokud
pomíjím "teoretické stížnosti" těch, co ho nemají, ale mají jasno, že je
to jen markeťák, takže určitě musí stát za prd.

Podmínkou samozřejmě je mít trochu místa a nemít hlukové omezení.
Naopak výhodou je, že je to docela plnohodnotné řešení na ledacos.
Slušný průtok a standardní tlak 8bar.
https://www.datart.cz/kompresor-scheppach-hc-26.html
https://www.datart.cz/kompresor-scheppach-hc-54.html

Pokud je omezením hluk a nevadí malý průtok (ale při slušném tlaku),
tak je osvědčené řešení ledničkový kompresor s doplněnou bandaskou.
Třeba ze starého hasičáku, propanbutanové flašky, nebo nádrž LPG
nebo třeba vzdušníku z náklaďáku atd.
Pokud nevadí, že při výrobě musí člověk trochu hýbat rukama, tak
to může být řešení za srandovní peníze. A ještě pomůžete
planetě recyklací.

Pokud by to mělo být míň hlučné než běžný velký oleják a nevadí
nižší výkon a asi trochu vyšší cena, tak prý dobré jsou teď i nové
bezolejáky. Ale je to z kategorie "prý", nikdy jsem to neměl v ruce
ani neviděl pracovat. Něco na takový způsob:
https://www.datart.cz/kompresor-scheppach-hc-24-si.html

PL

PS. Odkazy jsou pouze ilustrační, nikoli doporučení konkrétního
typu, a už vůbec ne konkrétního prodejce.