fotovoltaika - spirala v boilery na DC

Pavel Hudecek edizon na seznam.cz
Pátek Červen 19 23:58:31 CEST 2020

Ještě než jsem koupil ohřívač kategorie o které se teď diskutuje, chtěl jsem ho vyrobit.

První nápad byl právě topit tranzistorama. Ale pozor, ve skutečnosti to není taková sranda jak to vypadá. Kdejakej tranzistor za pár desítek-stovek Kč má pár stovek W, ale podrobnější průzkum DS odhalí, že při 25 °C na čipu… Dneska už máme MOSFETy, který tohle zvládnou doopravdy a ani moc nestojej, ale pro tento účel bude potřeba řídit každej zvlášť, protože se budete nacházet v části charakteristiky, kde by mě nepřekvapila strmost v A/mV. Jsou teda i drahý do NF zesilovačů, kde by to bylo snazší.

Další varianta byla, udělat spínanej zdroj a jako sekundár Fe trubku s vodou.

Pak jsem zjistil, že malinkej 12kW průtokáč stojí pár drobných a přestal to dál zkoumat.

Otázka je, jestli by nešla varianta 2 udělat tak, že by se primár prostě omotal okolo boileru:-)

PH

Od: Michal Lukac
ok, takze to bude zrat len pri nejakom zvode, ak je spirala ok Tak by k nicomu nemalo dochadzat.. nie? Mam na mysli taku tu spiralu co je v trubke keramika a v tom odporovy drot.
Ci vadia aj nejake nA, pA? co ma zvod ta keramika?

A este by som sa spytal, Je zcestna taka myslienka ze by spirala bola nahradena tranzistormi ktore by ohrievali vodu? Ta regulacia MPPT by sa dala takto jednoduchsie realizovat (skoro bez strat) potom.

m.

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Pavel Hudecek
V podstatě jde o to, že AC svod „jen“ vyhazuje chránič, DC někde něco prožere.

Od: Petr Labaj
To jako fakt nevadí, když u AC vznikne svod mezi živou částí a kovovým
futrálem, připojeným na PE ???
U mě v takovém případě okamžitě vylítne fíčko.
Může to skutečně u běžného 230V rozvodu takto s prasklinou a tedy se
svodem fungovat?