[OT:] Jak jsem si zrusil PC

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pátek Červen 19 22:55:23 CEST 2020

A to máte doma ještě staré 2-drátové rozvody? I když ani tam by to
nemělo vadit.
Je přece úplně jedno, ve které dutince je fáze a kde je N. Ta zem
zařízení (je-li zemněno) je spojena s kolíkem PE. A ten je vždy na
správném místě.

Tento problém možná býval kdysi u 2-drátových rozvodů, proto se to asi
stále traduje. Pokud se místo PE a N použil společný PEN, tak díky
úbytku na N při velké zátěži mohlo dojít k rozdílu potenciálů na
kostrách. Ale protože 2-drátový rozvod je možný jen v pevné kabeláži
(rozhodně ne v prodlužce), tak byste musel mít jednak starý 2-drátový
rozvod, a navíc byste musel ta zařízení napájet z různých zásuvek na
zdi, které by byly zapojené každá na jiný přívod. A navíc ještě by ještě
jeden ten přívod musel být výrazně zatížen (aby vznikl úbytek na N).

PL