El. podlahove topeni

Pátek Červen 19 21:40:47 CEST 2020

No u podlahového topení se počítá cca 100-150W/m2. Je nějaká max.
přípustná teplota podlahy, tuším že 29 st. a do toho se musíte vejít.
Pokud potřebujete větší výkon, stavba není vhodná pro podlahové topení a
je potřeba ji zateplit. Pokud si chcete jen krátkodobě přihřát podlahu
třeba v koupelně, sice tam krátkodobě můžete dát větší výkon, ale musíte
počítat s tím, že neohřejete celou místnost (vzduch, stěny...) a
ohřejete jen tu podlahu.
Já když pustím tepelné čerpadlo (podlahovka s vodou, anhydrit a PVC
klikací desky), 2-3 hodiny se nic neděje a pak se hodně pomalu začne
všechno prohřívat. Většinou až druhý den začne TČ vypínat a ustálený
stav to dosáhne až za několik dní.
Mám barák s obytnou plochou 150m2, výpočtová tepelná ztráta 5 KW a TČ má
7 KW. Takže topím max. 50W/m2 a v ustáleném stavu tomu stačí při
výpočtové teplotě (venku -12) 30W/m2. Ale je to novostavba s 20 cm EPS a
s trojsklama. U starých baráků to bude vycházet jinak.

Anděl