Re: OT Přední vs zadní brzda na kole

gatilo gatilo na centrum.cz
Pátek Červen 19 18:38:05 CEST 2020

 19.6.2020, 18:22:04

Kdyz na to prijde, neni bezpodminecne nutne, pouzivat ani
predni kolo. Da se jezdit jen po zadnim a pak je predni
brzda opravdu zbytecna. Jen je to, do bezneho provozu,
dost neprakticke. :-)
Ten nazor na nepouzivani predni brzdy je mozna prezitek z
dob, kdy se brzdilo slapatky. Tehdejsi predni brzdy, brzdily
toliko pouze symbolicky. A navic, pri brzdeni slapatky,
jezdec automaticky prenasel vahu na zadni kolo, cimz pusobil
proti jeho odlehceni.
Dnes je situace jina a bzdeni pouze zadni, si moc
nedovedu predstavit. Samozrejme se predni musi pouzivat s
citem, jinak nasleduje kotrmelec pres riditka (jak se mi
povedlo kdyz jsem poprve namontoval hydrauliky). Na druhou
stranu, se za takovych okolnosti, clovek vesmes uci
mimoradne rychle.  ;-)

S pozdravem Pavel
  mailto:gatilo + zavinac + centrum.cz