Re: OT Přední vs zadní brzda na kole

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pátek Červen 19 18:07:00 CEST 2020

V určitých situacích například při leknutí se ( dopravní komplikace , do
dráhy skočí pes, dítě ) není čas si uvědomit a nastavit a dávkovat sílu
brzdění tak, aby se přední kolo právě nezablokovalo.
Prostě může nastat situace , kdy intenzivní "neproporcionální" brzdění
přední brzdou může mít za následek nehodu - pád z kola. A nemusí jít o
nezkušeného cyklistu.
Viz první příspěvek na cyklo fóru:
https://www.bike-forum.cz/forum/abs-2.html

Moje dcera, když se na prašné polní cestě učila jezdit na motocyklu, tak
jsem přední brzdu povolil tak, aby skoro nebrzdila.
Při výuce by na té polňačce jistojistě za brzdu vzala a letěla. Když dupla
na zadní, to blokování zadního kola se dá ustát do doby, než si obsluha
uvědomí, že je to špatně.