[MECH:] Jak frezovat plexi?

Turbyho turbyho na gmail.com
Čtvrtek Červen 18 07:57:40 CEST 2020

existuji obecne tabulky k dane geometrii nastroje a k materialu. nebo si to jde i vypocitat. jadro sdeleni bylo v tom, ze kdyz pujdes s nastrojem do materialu uplne mimo tak to asi nebude uplne fungovat.

pro predstavu k cemu jsou tabulky. napadne te vrtat vrtakem o prumeru 20mm pri 30000rpm? asi ne. ale pri frezovani jsou takove podobne excesy u hobiku uplne normalni.

tabulky ti daji hrubou predstavu jakou reznou rychlost a uber na zub by mel clovek zhruba dodrzet. samozrejme s prihlednutim k danemu stroji. tezko totiz muzez u hobby strojecku pouzit napriklad posuv 7000mm/min.