OT: Bluetooth v letadle

Zdenek zdej na atlas.cz
Středa Červen 17 07:20:11 CEST 2020

Dobré ráno.

Vybírám BT sluchátka a zajímal jsem se, jak je to s jejich používáním v
letadle.

ČSA je zakazuje používat během startu a přistání, což je asi normální.

Čekal bych, že jinde to bude stejné, ale náhodou jsem zkouknul Emirates a
tam už tomu trochu nerozumím:

https://www.emirates.com/cz/czech/help/faqs/what-personal-electronic-devices
-can-i-use-on-board

Co můžete používat kdykoli po přepnutí do letového režimu:

(Přepnutí zařízení do letového režimu znamená, že se vypnou veškeré
přenosové služby, jako například Wi-Fi, GSM, GPRS/EDGE a Bluetooth.)

.              mobilní telefony,

.              tablety, například iPady a čtečky Kindle,

.              čtečky elektronických knih,

.              elektronické hry, například Nintendo DS,

.              zařízení Bluetooth.

Tak nějak nechápu, jak se používá bluetooth zařízení s vypnutým BT.

A dál je to ještě zajímavější:

Co během našich letů zcela jistě nesmíte používat:

.              AM/FM rádia,

.              přijímače/scannery v pásmu VHF,

.              přenosné televizní soupravy,

.              hračky na rádiové ovládání,

.              dvoucestné vysílače, například přenosné příruční vysílačky,
amatérská rádia, krátkovlnné vysílačky, vysílače na 49 Mhz,

.              GPS systémy.

Konkrétně u těch AM/FM rádií a GPS systémů, které fungují jen jako
přijímače, nějak nechápu potenciální riziko. Dokonce tu kdysi někdo psal, že
sledoval na mobilu trasu letu.

Setkali jste se někdy v reálu s takovým omezením?

Zdeněk