[MECH:] Jak frezovat plexi?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Středa Červen 17 02:00:24 CEST 2020

Moje malá frézka jezdí maximálně F3600. Je to ale omezeno elektronikou,
protože jsem líný tam konečně nainstalovat kartu Mesa, která generuje
signály DIR/STEP pomocí FPGA. Takže teď mám rychlost omezenou díky
LinuxCNC, připojeného jen přes LPT.
Je to pěkná ukázka "kovářovy kobyly", protože mám několik jiných
řídicích systémů nainstalovaných v testovacích sestavách, ale na reálné
frézce mám použito to nejhorší. Ale nijak moc mě to v praxi neomezuje,
tak mi nějak schází motivace udělat to pořádně (pořád je něco
důležitějšího na práci). ;-)

Obrábím většinou rychlostí F1200 až F1800 (většinou plasty, dřevo).
Vřeteno mi točí do 24000 RPM (Atas 500W s frekvenčním měničem). Ty
nejvyšší otáčky ale používám jen pro vrtání malými vrtáky (0.3-0.5mm).

Pokud to chcete mít bezobslužné, tak si na stůl frézky nějak upevněte
plochou nádobu (plech na pečení?) a do ní nějak naintegrujte úchyt na ty
polotovary.
Pak to můžete dělat pod vodou, což je z hlediska chlazení úplně optimální.

PL