RE: stm32 - dithering pwm pres dma, dotaz...

Vojtěch Petrucha petrucha na volny.cz
Úterý Červen 16 11:17:43 CEST 2020

diky obema za odpoved.

jsem zkousel zmerit ten vystup normalni pwm a bylo to tam take.. nacez jsem zjistil, ze jsem blbec, protoze jsem si nevsiml, ze kdyz to sve externi "nizkosumove" napajeni pripojim na JP6 tak na arduino liste bude napajeni z druhe strany, ze stabilizatoru nuclea, protoze usb jsem mel pripojene, aby fungovaly hodiny..  kdyz merim primo napeti na blokovacim kondenzatoru, tak tam pila je a tudiz je logicky i na vystupu pwm..

co mi ted nejde do hlavy je to, ze v mem zarizeni jsem napajeni meril primo na blokovacim kondenzatoru u mcu a nic tam nevidel, narozdil od toho pwm vystupu kde jo.. musim se na to jeste jednou podivat.

v.p.

nize jeste komentare, ktere jsem mel rozepsal nez jsem zjistil vyse uvedene...

>Striedu to IMO neovplyvnuje. Ako vyrabate DC z toho PWM? Nema na to nahodou
vplyv amplituda toho PWM? To napajacie napatie ste merali priamo na
vstupnom pine toho mcu voci zemnemu pinu toho mcu?

v zapojeni mam precizni prevodnik - 2x prepinac v protifazi mezi Vref a GND (pro potlaceni stridave slozky), RC filtr a buffer
ale to mereni jsem delal prave nejdriv na vystupu tohoto, pozdeji primo na vystupnim pinu MCU, kde se vyuzije toho, ze se ten 64kHz obdelnik proste vyfiltruje vstupem merici karty, pripadne integracnim charakterem vstupu multimetru. ano, u sveho zapojeni jsem byl pripojeny na blokovaci kondenzator u MCU a vystupni pim (mam tam seriovy rezistor) u nuclea jsem pichnuty na arduino listu..

>Dalsia vec, co by som len tak cvicne obvinil, je aj samotny filter toho PWM.

no jak rikam, pokud to same dela vic veci (RC filtr, vstup karty s RC filtrem a "filtracnim" bufferem, vstup Agilent 34401A) tak si myslim, ze tim to nebude

>Je to dane tim, ze jadro procesoru „plave“ – LDO vyuziva VCAP (vnitrni nebo vnejsi) jako „pumpu“ a nabiji ho při poklesu pod nejakou uroven. Tim se meni napeti jadra a ostatních periferii s periodou kolem 10-12 s, coz muze ovlivnit zpozdeni delay lines v HRTIM (a mirnou zmenu stridy).

mysleno ze plave napajeci napeti jadra?
podle datasheetu je pll napajene z vdda, takze aspon to by melo byt stabilni.

>Muzu zkusit doporucit dva principy: a) pouzit MCU s vnejsim VCAP pinem a vnejsim LDO, b) zrychlit samočinnou rekalibraci HRTIM – sam si meri zpozdeni v analogových zpozdovacich linkach a vybira hradla dle celkového zmereneho zpozdeni.

a) no mezi F33x to asi zadny nema
STM32G441VB - podle web selectoru ma HR timer, podle datasheetu nee?
STM32G484QE - ma HR timer podle webu i datasheetu, ale ani v pouzde lqfp 128 nema vcap

treba STM32H742 ma HRTIMER i Vcap  - to jako ze by se ten regulator vypnul a pouzival se externi regulator - podle datasheeetu se nezda ze by to slo?

b) zkousel jsem, nemelo vliv..

> Od: "Jan Waclawek" <konfera na efton.sk>
> Komu: "HW-news" <hw-list na list.hw.cz>
> Datum: 16.06.2020 10:10
> Předmět: RE: stm32 - dithering pwm pres dma, dotaz...
>
> Je to dane tim, ze jadro procesoru "plave" - LDO vyuziva VCAP (vnitrni nebo vnejsi) jako "pumpu"
 > a nabiji ho pri poklesu pod nejakou uroven.

 Hm.

 Tak takyto efekt by som necakal.

 > Tim se meni napeti jadra a ostatnich periferii s periodou kolem 10-12 s,
 > coz muze ovlivnit zpozdeni delay lines v HRTIM (a mirnou zmenu stridy).

 Hm.

 Ten HRTIM je asi jedina periferia, ktoru by toto mohlo navonok viditelne
 ovplyvnit...

 > Muzu zkusit doporucit dva principy:
 > a) pouzit MCU s vnejsim VCAP pinem a
 > vnejsim LDO,

 S tymto je ten problem, ze AFAIK 'F334 a 'G474 su jedine dva STM32 s
 plnohodnotnym HRTIM (t.j. aj s delay line); a ani jeden z nich nema
 vyvedeny VCAP.

 Ano, ja viem, ST v pripade seriozneho zaujmu vyjadreneho v M$ rado vyrobi
 mensiu seriu par desiatok milionov kusov v zakaznickom prevedeni, kde bude
 ten VCAP vyvedeny... :-)

 > b) zrychlit samocinnou rekalibraci HRTIM

 Hm. Tak som si pozrel AN4539 a skutocne:

 It is recommended to have the periodic calibration enabled, with the lowest
 calibration
 period (2048 x tHRTIM (= (14 µs v 'F334))) as default condition.

 Dobre vediet...

 wek