Tunning radia = internetove radio za par korun

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Pondělí Červen 15 08:33:41 CEST 2020

Také musím k téma FM rádio pár věcí... v kuchyni jsem postupně vyměnil 4
různé kusy, včetně nějakého radiobudíku. Manželka poslouchá Český rozhlas a
každou chvíli to šumí když se pohybuje po místnosti. Není možné tam
instalovat nějakou  rozumnou anténu, není tam připravený žádný kabel. Je
nutné používat jen teleskop co je u rádia. Až jsem teď narazil na takovou
zajímavou věc  - u jedné malé ruční radiostanice na 400MHz (UV-2R) kterou
nepoužívám a ležela v šuplíku  je integrovaný FM tuner a ten hraje naprosto
výtečně i na nasliněníý prst! V podstatě stačí i odpojena anténa a jen něco
kovového přiblížit ke konektoru  a stanice naskočí a nešumí a nebo stejně
podobně vypadne a zase nic nešumí. Prostě úžasný přijímač. Takže jsem ho
tam dal s tím že repráček u něj je nepoužitelný.  Bylo nutné připojit ještě
externí repro bedýnku. Od té doby je klid, veškerá ovládání se omezila jen
na zapnutí rádia zastrčení USB napáječe radiostanice do zásuvky. Koukal
jsem na schéma a uvnitř je pro FM rozhlas nějaký speciální integrovaný
obvod RDA5802, SDR zpracováni signalu, kvadraturni směšovac, I/Q, ADC,  nf
DSP, vše na jednom čipu.  Ta citlivost je opravdu naprosto úžasná, bonus
je, že to umí 65-108MHz, takže lze poslouchat i místní  obecní rozhlasy v
okolí na 67,70 a 72 MHz.

pondělí 15. června 2020 Vláďa Anděl <vaelektronik na vaelektronik.cz>