Re: [OT] Je možné uškrtit člověka tak, aby zemřel až se zpožděním?

Petr Labaj labaj na volny.cz
Úterý Červen 9 15:48:57 CEST 2020

Já jsem se na to ptal proto, abych případně opravil své (možná příliš
idealistické) představy o zdravotnictví.

Po nějakém traumatu, možná zejména spojeném hlavně se stlačením nějaké
části těla, určitě může dojít k následnému posttraumatickému šoku.
Viděl jsem kdysi nějaký dokument jak vyprošťovali oběti z nějaké snad
vlakové havarie. Bylo to v některé civilizované zemi s dobrým
zdravotnictvím (mám pocit že taky zrovna u USA). A tam každému, který
byl něčím předtím zavalen, automaticky dali docela velkou infuzi. Právě
pro potlačení pozdějších post-následků, jak tam vysvětlovali.
Tak jsem si myslel, že je to běžná praxe, a že se na takové věci běžně
myslí.

Jsem asi idealista, ale vždycky jsem si říkal, že když už se člověk
dostane do vybavené sanitky s kvalifikovanou posádkou, nebo ještě lépe
do nemocnice, tak už je za vodou.
Že pokud z něho zrovna nestříká krev proudem nebo nemá nějaké masivní
vnitřní krvácení a rozbité nějaké vnitřní orgány, tak už je ten otázkou
kratší nebo delší rekonvalescence než se z toho vyhrabe. Nakonec dýchat
za něho chvíli může ventilátor, a i v té sanitce bude aspoň nějaký ruční
dejchák. Pro případnou zástavu srdce zase nepřímá masáž a defibrilátor.
Ta doba, po kterou nekomunikoval, byla dost krátká na to, že by snad
nemělo dojít k nějakému poškození mozku, i kdyby celou tu dobu nedýchal
(což ale asi tak není, snad nekomunikoval, ale dýchal).
Proto mě tenhle případ docela udivil a proto jsem se zeptal.

Pár let jsem v konferenci nebyl, a tak jsem pozapomněl na pravidlo
(pokud stále platí), že na netechnické otázky je možné se ptát jen v pátek.
Tak se omlouvám, že jsem páteční dotaz podal už v pondělí. :-(

Díky všem za odpovědi.
PL