kolko inzinierov treba v CERNe na instalaciu kablu

balu balu na k-net.fr
Úterý Červen 9 09:54:42 CEST 2020

Jednosmernym napatim sa da urychlovat len do urovne, ktora sa este da
vyrobit. Technicky je mozne vygenerovat DC napatie do ca. 10 MV, boli
zaznamenane jednotlive pokusy o 12.5 MV, to je uz ale naozaj technicky
limit.

Jednosmerne struktury sa nedaju zapajat za sebou, lebo integral po celej
drahe bude vzdy nula. Co prva struktura urychli, sa zase spomali, ked to
z nej vyleti. Takze tadeto cesta nevedie a musia sa pouzivat casovo
premenlive polia.

Okrem par malych, velmi specifickych aplikacii, sa viacmenej vsade v
urychlovacoch pouzivaju striedave polia. Ked si vezmeme aj uplne
obycajny cyklotron v nemocnici. Je vyrazne jednoduchsie, a priestorovo
kompaktnejsie postavit niekolko kW (pripadne desiatok-, stoviek-) VF
zosilnovac, ktory napaja cyklotron s priemerom 2m, ako jednosmerny zdroj
10 MV a velky, naozaj velmi velky urychlovac.

https://www.flickr.com/photos/oakridgelab/44672845280/
https://www.reddit.com/r/MachinePorn/duplicates/45wm8u/25million_volt_tandem_electrostatic_accelerator/

b.