Re: Pozor na harddisky s nedokumentovaným použitím SMR

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 4 23:30:35 CEST 2020

Pokud by to tak bylo, tak jsem ten SMR disk v podstatě odpravil.
Zapisoval jsem na něho pod Linuxem, a zapisoval jsem jako na fyzické
zařízení (/dev/sdb). Takže disk teď ví, že má ty sektory obsazené. Ale
operační systém o tom neví, takže nemá potřebu posílat disku žádné
příkazy "erase".
A protože jsem to kopíroval jako image, tak jsem popsal kompletně
všechny sektory. I ty, které nejsou žádným souborem využité.

PL