Osazovacka konecne uz

Petr Labaj labaj na volny.cz
Čtvrtek Červen 4 02:06:34 CEST 2020

Jak jste tu pastu SnBi prosím pájel? Přetavením (horkovzduch, trouba,
kontaktně,...) nebo hrotem páječky?
A pokud přetavením - jaký zhruba teplotní profil prosím používáte?

Já mám nějakou takovou taky z Aliexpressu. Je tam logo AD, nějaká
"neznačka" Shenzen cosi.
Mám ji od jiného prodejce, ale je to tahle:
https://www.banggood.com/2pcs-50g-Lead-Free-Low-Temperature-Melt-Melting-Point-138-Degree-Solder-Paste-p-1116281.html

Při přetavení hrotem páječky, nastaveným stejně jako pájím běžné SnPb
(tj. 270 C) to funguje dobře.
Ale při kontaktním přetavení, které jinak běžně používám (spodní ohřev
desky), se mi nedaří najít vhodný profil. Nakonec jsem skončil u
prakticky stejné teploty a stejného průběhu jako u klasické SnPb, ale
ani tak nebyly spoje tak pěkné jako u klasiky.

Nedělal jsem těch pokusů moc, protože mě to naštvalo a tak jsem ji
odložil na dno šuplíku. Ale když jste to teď vzpomněl, tak bych ji rád
nějak zprovoznil.
Přece jen nižší teplota i bezolovnatost by byly dobré bonusy.

Díky.
PL