chem/mech: lepeni ABS aceton / horkovzduch ?

Ales Filip nostromo na khnet.info
Středa Červen 3 13:25:31 CEST 2020

Dobrý den,

"Zjednodušeně" zkusím, jestli to ABS naleptá. Pokud ano, tak to s tím
slepím. PVC to nenaleptá, takže mi to držet nebude.
Rozpouštědlo z lepených ploch vyschne tak, jako tak, pokud ho tam je
jenom takové množství, které naleptá potřebnou tloušťku materiálu, aby
se to spojilo.
Mám tady nějaké desky cca 4mm tlustého ABS, a z toho vyrábím krabičky.
Do desky vyreju ulamovacím nožem cca 0.5mm hlubokou drážku, a desku přes
hranu zlomím.
Slepím to buď tím monomerem metylmetakrylátu, nebo toluenem. Trochu to
zabrousím, nastříkam barvou ve spreji, a krabička je za pár minut
hotová, vypadá docela dobře,
a některé tady mám už víc jak 10let, a stále bez problému drží :-)
Nesmí se to zase brát až tolik vědecky :-)

S pozdravem,

--
  Ales Filip
  Kutna Hora