Osazovacka konecne uz

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Pondělí Červen 1 23:39:31 CEST 2020

Mimochodem, tohle je fotka z nanášení pasty na tuto desku, kde je kelímek s pastou vidět:

http://media.clexpert.cz/smeti/davkovac-sablona.jpg
http://media.clexpert.cz/smeti/davkovac-pasta.jpg

Je to bezolovnatá pájecí pasta Loctite GC 18 SAC305T4 885V:

https://www.henkel-adhesives.com/cz/cs/produkt/solder-pastes/loctite_gc_18_sac305t4885v.html

Na pájení hrotem (svorkovnice, pojistková pouzdra, relátko) používám většinou tyto bezolovnaté slitiny:

Sn99,3Cu0,7
Sn96,5Ag3Cu0,5
Sn95,5Ag3,8Cu0,7

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Petr Zahradník
Sent: Monday, June 1, 2020 11:05 PM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: RE: Osazovacka konecne uz

Děkuji. Ano, jinak bych to tam přece nepsal. Na deskách je z výroby bezolovnatý HAL a zapájené je to bezolovnatou pájecí pastou. Pájím bezolovnatě už spousty let – páječkou i horkým vzduchem. Včetně prototypů a svých bastlů. Protože mi přijde lepší vše dělat bezolovnatě, než měnit pájky a hroty a vše okolo podle toho, jestli to je firemní, nebo ne.

Tak se klidně zeptej, poradím.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz<mailto:clexpert na clexpert.cz>