Elektronicka zatez

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Neděle Červenec 26 23:56:39 CEST 2020

[preposielam]

Ahoj,

myslim si, ze to nebude chodit na AC nikdy a cakal som, ze to napise
aj konstrukter a autor zariadenia. Dovody:

1) Mas tam totiz meracie vstupy do operakov a mcu a tie daju na
vystupe zaporne napatie pri zapornej polvlne. Ako mozes sa skusit
spolahnut na ochranne diody, ale to by som ja nerobil pokial to ma byt
v standardnej prevadzke pristroja.

2) Druhak je elektronicke prepinanie rozsahov tranzistormi a to bude
mat pri zapornej polvlne najskor problem tiez...

3) A posledna vec su tie vykonove tranzistory, tie zahucia podla mna
tiez, skrat do par ohmov.

Ale nie je nad prakticke vyskusanie... Pripadni zaujemci mozu vyskusat
v ramci standartnych vyvojovych testov zariadenia. Poprosim o zaslanie
videa na YT, velmi pekne dakujem.

A.

PS.
este som zabudol. Operaky maju take cudne bipolarne napajanie +12V/-5V...

Takze si myslim, ze to fakt nepojde na AC...

> slo by to spís
> antisériovi, ale pak budete mít vždycky v sérii se zátiží jednu diodu

Ani nie, ved vystupny tranzistor v zatazi, ktora je v zavernom smere, by
mal byt naplno otvoreny.

> - a tady je zas otázka, jak se to bude chovat poi napití kolem 0V.

Ja by som sa tiez opytal, ze co vsetko zhori.