[MECH:] Lepsi CAM nez EstlCAM?

Pavel Kutina hw na prelude.cz
Čtvrtek Červenec 23 09:18:57 CEST 2020

Tak jsem se vcera na EstlCAM docela nakrknul - snazim se frezovat ty
plosnaky a kdyz chce clovek ubirat fakt jen par setin medi, tak musi masina
jet docela presne. Takze veznu .nc vygenerovany Eaglem, v EstlCAMu udelam
profil materialu (zadny plosnak neni rovny v radu setin), takze si zameri
zvlneni materialu, pak necham zmerit pouzity nastroj proti referencnimu bodu
na desce a vsechno by melo byt v nule. Pustim frezovani (a schvalne jsem v
celen .nc prepsal ponoreni osy Z na 0 mm, aby bylo videt, jak to kresli po
povrchu) a ejhle, prvni, co masina dostane, je par kroku navic v ose Z
(presneji receno 0.22 mm), je videt, jak se motor protoci a dal uz to hloda
zbytecne hluboko. Dela to, i kdyz neudelam ono "mapovani povrchu" (to je
navic k nicemu jinak - nekde jede melce, nekde se zahryzne do desky hluboko,
u V frezy to dela nestejnomerne cary a nedela dobre nastroji) a s nastrojem
najizdim na cigaretovy papirek - bohuzel tam neni (nebo jsem nenasel) zadne
logovani, takze nevim, co a jak ta ridici deska fakt dostane.

Docela by mne potesilo, kdybych ho necim nahradil (i z dalsich duvodu, par
drobnosti by se jeste naslo), ale cim? Ten EstlCAM ma tu vyhodu, ze je to
CAM i G-code sender v jednom vcetne nastaveni masiny (navic s vlastnim FW
pro GRBL), a tak, takze se asi nebude nahrazovat uplne jednoduse. Na jednu
stranu se mi libi, ze mam jednu aplikaci, kam z jedne strany nahraju DXF a z
druhe strany vypadne ofrezovany dil, na druhou stranu je tam par mist, ktera
by se dala vylapsit, ale autor nejspis nestiha (ono uz to asi davno presahlo
moment, kdy by to mel byt one man projekt), takze moc nereaguje na maily a
tak podobne. Mozna by byly dve aplikace rozumnejsi, i kdyz ne pohodlnejsi.

Nemate nekdo tip na vylepseni? Nejaky CAM a G-code sender, co umi zachazet s
GRBL? Jo, mohl bych to cele predelat a prestavet na (treba) LinuxCNC, ale
zatim se mi do toho nejak nechce, znamenalo by to vic zmen a investic, nez
by se mi  libilo.

Pavel Kutina