Re: OT: v čem nakreslit DWG pro pálení laserem

Ales Prochaska ales.prochaska na divesoft.com
Středa Červenec 22 15:32:56 CEST 2020

Zadal jsem jim celkem asi pět zakázek, z toho čtyři dodány včas a
kvalitně, pátá dorazila v takovém stavu, že jsem si je vymazal z
adresáře.

Jinak obecně na laseru bývají hrany celkem kolmé, zrovna tu mám na
stole výpalek z plechu 20 mm tlustého tak jsem ho pro zajímavost
změřil a úhel je 89°35'. Tolerance rozměrů desetina milimetru, drsnost
bývá závislá na materiálu, ale obecně jsou hrany velmi hladké, odhadem
Ra=1.6. U nerezi bývají ostřiny (neviditelné, ale říznout se dá), u
"laserového" černého plechu (S235JR) někdy ani není nutné hrany
srážet. S hliníkem je to cca podobné ale už si moc nepamatuju, tak
radši čísla nepíšu. Tepelné ovlivnění tak do vzdálenosti 0.5 mm,
normálně nevadí, ale třeba pro závitování je nutné díry převrtávat.

Aleš Procháska