Re: simulovaná gravitace

Jindroush jindroush na seznam.cz
Neděle Červenec 19 20:29:28 CEST 2020

Ja treba nejsem sportovec, takze ze stejnyho duvodu, proc si myslim, ze
lizt na Everest je blbost (kdykoli a kdokoli, vcetne Hillaryho), tak
stejne si myslim, ze letet dnes na Mars je blbost. Ve smyslu "jde to,
tak to podme udelat, a vy nam to zaplatte". Nemyslim, ze jsem zpatecnik
ve smyslu, ze pokud z toho neni okamzity, primy uzitek, ze se to nema
delat. Problem je spis v tom, ze opravdu nevidim dohledny uzitek,
protoze ano, do vesmiru letet umime. A?

Jen Apollo stalo cca 28 miliard dolaru (po inflaci 283 miliard).
Rozhodne se pri nem neco vyvinulo, asi se neco pouziva. Ale nebylo by to
vyvinuto i tak? Je 283 miliard dolaru ta spravna cena za tech par
privezenych sutru? Atd.

Je to ciste jen ekonomicke rozhodnuti. A vymyslet, jak takovy penize
utratit, neni tezky a urcite se da vymyslet, aby to davalo meritelny
smysl. I na R&D v bambilionech pripadu.

j.