Re: simulovaná gravitace

kral.j na centrum.cz kral.j na centrum.cz
Sobota Červenec 18 08:54:52 CEST 2020

Rozšíření názoru, že stav beztíže je při volném pádu, je vcelku pochopitelné. Jednak se to učí ve škole a i z TV známe ty ukázky z výcviku astronautů (letadlo přejde do řízeného volného pádu). A já si opravdu nevzpomínám, že bych se na ČVUT před padesáti lety učil něco o tom, že to není pravda. Ale díky za inspiraci. Alespoň nebudu vnukovi tvrdit blbosti.
A ještě se tady vzpomněl model přistávacího modulu u Planetária. Na ten jsem se byl podívat  už loni a tak mě nenapadlo, že je tam pořád. Dovnitř jsem se nedostal, protože bylo třeba mít rezervaci asi půl roku dopředu. Nevím jestli se to nezměnilo, ale loni to bylo jen pro 4 x 2 lidi za hodinu.
Král