simulovaná gravitace

Miroslav Šinko sinkomiro na gmail.com
Pátek Červenec 17 22:03:49 CEST 2020

Ked nechceme trocharit, nie je Mars slaba vyzva? :-D
Na druhej strane to moze byt dobre na overenie technologie. Vizionari
vravia, ze prve lety s posadkou na Mars budu jednosmerne. Mars ma
gravitaciu cca 38% zo zemskej, takze tym cestovatelom aj v kozmickej
lodi bude stacit maximalne tolko. Vyssiu uz potrebovat nikdy nebudu :)
Tym klesaju naroky na velkost a pevnost lode.
Otvara sa ale dalsia otazka, ze pri zrychlovani a spomalovani lode bude
jej rotacia pravdepodobne vadit. Takze sme opat na zaciatku: oplati sa
umela gravitacia pri lete iba na Mars? :)

miro