Re: [OT][zemědělství] Druhá úroda brambor

mcmlxxx mcmlxxx na hantec.cz
Pondělí Červenec 13 20:00:00 CEST 2020

není za co. s tou pracností je to takto, poprvé to vyjde, nové stanoviště , odpočata zem s dostatkem drasliku, dusíku a stopových prvků. žádné přezumující mandelinky, žádná plíseň. Další rok už to bude horší a horší až to bude vyžadovat mnohem více práce. Zvláště pokud budete na úrodu spoléhat.
loňské brambory jsou zatím ještě po sklepích - ale ty s dlouhou vegetační dobou- na uskladnění.
Právě teď se začínají kopat nové "na spotřebu" . Většina lidí co brambory dělá si dává třeba řádek nebo dva ranných které už jsou hotové, a zbytek na uskladnění půjde ven až v září. nebo se prostě dají všechny na uskladnění a kopou se ke spotřebě krajní řádky . Tak si vykryjete celý rok.
Říká se že do květu brambora tvoří hlízy (množství) a po květu hmotu( velikost hlíz) . Ranné brambory mají krátkou vegetační dobu ,ale nekvalitní slupku, proto se nedají dlouho skladovat. Na uskladnění jsou úplně hnědé se silnou slupkou (trvá jim to vytvořit ji).
b.

⁣Odesláno z TypeApp ​