[OT][zemědělství] Druhá úroda brambor

Petr Labaj labaj na volny.cz
Pondělí Červenec 13 19:11:29 CEST 2020

Podle dřívějších debat vím, že je tady dost lidí, kteří rozumí rostlinám.
Dovolte mi tedy prosím jeden zemědělský dotaz.

Letos jsem poprvé v životě zasadil na zahradě brambory. Prostě jsem
udělal řádek, naházel tam pár malých brambor a teď sklízím krásné, velké
a chutné brambory.
Nedělal jsem s tím nic, nechal to samovývoji. Přesně podle pravidla "čím
blbější sedlák, tím větší brambory".

No a ta bezpracnost mě uchvátila. Proto ten dotaz:
Do konce léta ještě zbývá dost času. Je prosím možné tam ještě jednou
naházet brambory a udělat tak druhou letošní sklizeň?
A hlavně - můžu použít jako sadbu rovnou ty, které jsem právě vykopal?
Tedy jestli je tam můžu naházet hned, nebo jestli potřebují nějakou
"technologickou pauzu" aby se přepnuly z režimu "jsem dítě" do režimu
"jsem rodič".
A pokud je nějaká prodleva potřebná - dá se to nějak urychlit? Třeba je
strčit do ledničky a nasimulovat tak zimu nebo podobně.

Děkuji za případné rady a omlouvám se za netechnický dotaz.
PL