Re: pojistka 50A na 32V použití na 54V

Zdeněk Aster zdenek.aster na seznam.cz
Pondělí Červenec 13 14:05:49 CEST 2020

A to byl přesně ten důvod proč jsem položil tuto otázku. Běžně to nevadí
v autech, ale já ji chtěl do
skútra kde je napětí větší a jen mi vrtalo hlavou proč je tam maximální
napětí a nějak jsem nenašel ten důvod.
A to je přesně to co člověk buď zažije nebo tu informaci má a respektuje ji.

U toho skútru o záruku nejde navíc tam je jistič ale je až daleko v
kabeláži, když se prodře kabel mezi baterkou
a jističem tak by to byl celkem mazec (navíc mi tam právě vypadnul kabel
z toho jističe....), a protože tam dávám
pořádný průměr a né to co měl činaň, tak jsem tam chtěl dát pojistku
přímo k baterce. Takže chci to ochránit ne
shořet, nešlo ani tak o cenu pojistky, či tu dostupnost, ale úplně jsem
nechtěl něco co budu muset těžce shánět.

Ještě mě napadá dát tu pojistku místo propoje baterky, ušetřil bych
místo dobře by se tam dávala, ale má to tunu ale,
řekl bych na první pocit, že tam bude i menši napětí když to dám za
první článek, ale když začnu přemýšlet tak to
dopadne nejlépe jako popis níže....

Jinak třeba zajímavá zkušenost je i to když máme v serii 16 baterek,
připojený ke spotřebiči, třeba žárovka, a na těch
baterkách máme třeba nějaké moduly na meření, tak pokud člověk bude
jantar a neodpojí spotřebič a rozpoji někde
ve prostřed ty články, tak se rázem v tom místě objeví plné napětí v
opačné polaritě a modul v tom místě kráčí do
věčných lovišť. Ale než to člověku dojde, že se okruh uzavře přes
spotřebič, na to je potřeba praxe zničením většinou.

Zdeněk Aster