Re: pojistka 50A na 32V použití na 54V

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Neděle Červenec 12 18:47:24 CEST 2020

Jako že při 32V se nevytáhne oblouk a při 60V ano?
Já si myslím ( nevím to ale úplně  jistě ), že záleží na charakteru
vypínané zátěže.
Pojistku si lze představit jako vypínač a  v sérii se zdrojem napětí  a
zátěží.
Pokud zátěž bude mít velkou inukčnost, tak se může oblouk vytáhnout  i při
20V.
Pokud to nude odporová zátěž, tak nebude hořet nic. Roztaví  se materiál a
nic.
Ty automobilové pojistky jsou z nějakého zhášivého materiálu, zabraňuje i
rozstřiku toho materiálu mimo prostor pojistky.
Myslím že se to jmenuje Rylon,    jako nylon, ale s R.  Teda pokud to
nevyrobil Číňan z PETek nebo podobně.
V napaječích (moduly DELTA 230/48V)  se tyhle pojistky běžně používají na
sekundární straně. Jsou dokonce zaletované rovnou do plošného spoje, není
použita patice.
A dokonce bývají dvě paralaleně vedle sebe.

Já bych se toho použití na 60V vůbec nebál. Spíš se mi zdá provedení té
pojistky pro 50A  moc chatrné - ty "fastony".

Elektro skútr také mám  - nějaká čína Benzhou YY7QTD-25  , ale nejsem s tím
moc spokojený. Je tam 4x12V/36Ah olovo, takže je to těžké.
Chtělo by to Li-On bateku. Pod sedlem je také jistič 50A přímo od baterie.

Bez
virů. www.avast.com
<#DAB4FAD8-2DD7-40BB-A1B8-4E2AA1F9FDF2>