MythBusters (bylo: OT: Bluetooth v letadle)

Petr Zahradník clexpert na clexpert.cz
Čtvrtek Červenec 9 11:56:21 CEST 2020

Ano, to je přesně ono. Taky mám nejmladší dceru na základce a žádné pokusy nedělají. Protože prý nemají žádné pomůcky. Hlavně že tam mají „robotický inkubátor“ s humanoidem za milion. Tak jsem s ní musel dělat pokusy doma sám. Postavili jsme ten kladkostroj, dělali jsme pokusy s tlakem, působení na desku, dělali jsme pokusy se třením, nedávno i s elektrickým proudem… Ale možná už to nebude nikdy potřeba, od koronaviru učitelky někam zmizely a nikdo je už 4 měsíce neviděl.

Petr Zahradník, počítačový expert
e-mail: clexpert na clexpert.cz
mobil: 602 409 601, telefony: 475 501 627, 910 256 000
Petr Zahradník, Computer Laboratory
Obvodová 740/14, 400 07 Ústí nad Labem

From: Hw-list <hw-list-bounces na list.hw.cz> On Behalf Of Jan Kuba
Sent: Thursday, July 9, 2020 11:42 AM
To: HW-news <hw-list na list.hw.cz>
Subject: Re: MythBusters (bylo: OT: Bluetooth v letadle)

Ano, u čelní srážky dvou vozů jde o následek té destrukce a předpokládá se, že veškerá energie se pojme právě do deformace karosérie a konstrukce vozu.
A díky velikosti  té energie při nárazu se bude více či méně vozidlo deformovat.
Věřím tomu, že spousty lidí, kteří ten pořad odmítají nedokáží fyziku přesně a detailně  implementovat do praxe. A když jim v tom něco nesedí, prohlásí, že je to o ničem.
Třeba  ta zmínka o mostu a jeho modelu, která tu padla.
Souhlasím, že některé díly jsou méně povedené,  v případě toho mostu bylo poměrně efektní jak tvořili ty vzduchem ovládané vojáky ( jejich boty).
Ale ta hlavní myšlenka o tom jaký je mechanismus destrukce při rezonanci toho mostu tam určitě  padla, včetně reálných videoukázek, kdy se to stalo rozkmitáním vlivem větru.
To že se ten pokus úplně na 100 procent  nevyvedl a na konci to vzteky porazil je možná pro někoho nedostatečné, nicméně to co to mělo divákovi dát tam proběhlo.

Ve spojení s tím mě třeba mrzí, že ani můj syn ani dcera na škole při hodinách fyziky nedělají žádné pokusy. Je se bezvýznamně učí vzorce, počítají příklady.
Případně mají "laborky" kde něco občas změří a udělají o tom "elaborát". Ale pochopil jsem, že tam jde o to mít správné hodnoty a přiohnout případně to , co naměřili.
My jsme stále v učebně fyziky něco zkoušeli. Od páky přez kladkostroje z Merkuru po hydrauliku z 2 ml a 20ml stříkačky spojené trubičkou a naplněné vodou.
Nebyla hodina, kdy něco učitelka nepřinesla, aby ten výklad demonstrovala.

[https://ipmcdn.avast.com/images/icons/icon-envelope-tick-round-orange-animated-no-repeat-v1.gif]<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>
Bez virů. www.avast.com<https://www.avast.com/sig-email?utm_medium=email&utm_source=link&utm_campaign=sig-email&utm_content=webmail>