MythBusters (bylo: OT: Bluetooth v letadle)

Jan Waclawek konfera na efton.sk
Čtvrtek Červenec 9 10:30:18 CEST 2020

Tu ide o destrukcne nasledky, tie su dane energiou ktora je zhruba umerna stvorcu rychlosti. Celkova energia je dvojnasobok stvorca, nie stvorec dvojnasobku.

Destrukcia sa rozlozi velmi zhruba v pomere  hybnosti (v skutocnosti asi prevazuje tuhost tej-ktorej konstrukcie, ale vyjdime z nespravneho zjednodusenia), ak su tie auta zhruba rovnake, tak je to 1:1, t.j. na jedno auto pripadne polovica dvojnasobku stvorca, t.j. akoby to druhe auto tam ani nebolo.

Ti mytbusteri su kvalitna americka show, tie dva privlastky sa scitaju na viacmenej nulu... :-) (alebo, lepsia slabsia fyziko-relevantna show, nez kvalitna ale neexistujuca)

wek

On 9 July 2020 08:05:57 CEST, Petr Zapadlo <zapik at email.cz> wrote:
> [...]
>
>rozdílovou rychlost.
>
>Takže pokud vezmu případ nárazu do stojící překážky - tak vztažná
>soustava je překážka (země) a pohybuje se auto a energie je daná
>1/2m.v2
>
>Jestliže se však pohybují auta proti sobě, nemá smysl volit vztažnou
>soustavu zemi, ale zase musí zvolit jedno z aut. Pak se druhé pohybuje
>proti prvnímu součtem rychlostí (a je nepodstatné jak se které pohybuje
>
>proti zemi). A energie je dána podobně.
>
>V čem je má úvaha chybná? neb jsem došel k jinému závěru.

es výtku k některému z jejich