Srážka vlaků (bylo: Re: RFID uvod do problematiky)

Jan Kuba honza.kuba na gmail.com
Úterý Červenec 7 19:21:43 CEST 2020

Zrovna jsem si dnes říkal - technologie se dramaticky vyvíjejí a dnes se
zase srazily na Karlovarsku vlaky.  Zajímalo by mne, kdy ta technologie
dorazí i k železnici.
Dokážu si představit poměrně jednoduché zařízení, které hlídá polohu
soupravy a pokud se v rámci jednokolejné trati k sobě dvě takové blíží,
spustilo by to v kabině nějaký alarm. Nebo ještě lépe rovnou by to samo
duplo na brzdy.
Neznám systémy zabezpečení na železnici, ale proč už něco podobného
nefunguje? Stále je vlaková souprava řízena nějakým strojvedoucím, který
může selhat. Je to jen člověk a stát se to může, lépe řečeno je třeba s tím
počítat.

V době, kdy jsou automobily vybavené různými asistenty, které dokáží
zašlápnout auto před případným nárazem do před ním jedoucího vozu tu nemáme
zabezpečení vlaků, které se chybou obsluhy řítí proti sobě.
Co je špatně? Kde je problém, nebo co jsem přehlédnul?
Pokud někdo něco o takovém  zabezpečení na dráze víte, dejte prosím vědět.
Zajímá mne to.