RE: Praskající žárovky Fabie

Zuffa Jan ZuffaJ na cgc.sk
Středa Leden 29 10:40:13 CET 2020

V alternatore sa da vymenit samotny regulator.
Stoji cca 20 -30eur. Z principu to nic ine nemoze byt.
VYstupy statorovych vinuti idu do usmernovacih diod umiestnenych
priamo v alternatore. Regulator budi rotor a tym reguluje
vystupne napatie.

j.

-----Original Message-----
From: Hw-list [mailto:hw-list-bounces na list.hw.cz] On Behalf Of Martin Záruba
Sent: 29. januára 2020 8:40
To: Martin Zaruba
Subject: Praskající žárovky Fabie

Když mi během roku odešly 4 žárovky H7 v reflektorech, hledal jsem proč a zjistil jsem, že za chodu motoru je na akumulátoru až 15V. To je asi docela dost, vzpomínám si, že maximální napětí nabitého olověného aku se uvádělo 14,2V. Ale hlavně to nesvědčí těm žárovkám. Bohužel v servisu jsem dostal informaci, že je to častá závada alternátoru u Fabie a že to nejde řešit jinak, než výměnou alternátoru. Opravdu to napětí nejde nastavit?

A pokud ne, co si myslíte o tomto řešení:

1) Do serie s žárovkou dát cca 0,18 ohmů, aby napětí kleslo na cca 14,2V na žárovce

a nebo

2) Udělat na toroid tlumivku o odporu vinutí cca 0,1 ohmu. Vyšlo mi, že by mohla mít okolo 1mH. Tím by se omezil náraz při zapnutí, kdy je vlákno studené a nejspíš praskne.

Co si o tom myslíte? Je ta tlumivka nesmysl nebo by ta indukčnost k omezení nárazu stačila?

--

Martin Záruba